Ciasteczka z zielonej herbaty – pierwsze starcie

Stało się! W końcu zebrałam swoje kulinarne siły (a zajęło mi to lata!) i upiekłam pierwsze w swoim życiu ciastka! Oczywiście musiały być to ciastka z zielonej herbaty. Gdy tylko odebrałam przesyłkę z  matchą (sproszkowana zielona herbata), poczułam zew natury i kupiłam w supermarkecie foremki. Fakt, że zbliżają się święta zadziałał tu na moją korzyść i sprawił, że od razu po przyjściu do domu wzięłam się do roboty. Bo foremki oczywiście w kształcie choinek, aniołków itp :)
Skorzystałam z tego przepisu i po dwóch godzinach cieszyłam swoje oczy i podniebienie pierwszymi zielonymi ciachami! :D Nie było łatwo, bo raz po raz okazywało się, że czegoś nie mam (np. wagi, takiego drewnianego czegoś do ugniatania…), ale byłam tak zdeterminowana, że nic mnie nie zniechęcało.

Matcha z cukrem pudremMatcha z cukrem pudrem

Dramat łączenia matchy z masłemDramat łączenia matchy z masłem

jest kuleczka!jest piękna zielona kuleczka! a jaki zapach!

wycinankiwycinanki

i oto one!

DSC05066

Proponuję zrezygnować z obtaczania w cukrze, bo sprawia on, że smak zielonej herbaty (a przecież o nią tu się głównie rozchodzi) jest mniej wyczuwalny. Kto ma ochotę na cukier, niech zje sobie łyżką z cukiernicy :) Polecam też dodać więcej matchy, ciasteczka są bardziej zielone i aromatyczne. Pyyycha! :D

Skomentuj

Aotearoa - land of the long white cloud

My new life in New Zealand

Japonia - Michiru Blog

Japonia pełną chochlą!

W krainie tajfunów

Blog o Azji Wschodniej... i nie tylko

stegierski.com

Japonia pełną chochlą!

PIOTR BERNARDYN

Japonia pełną chochlą!

Japonia pełną chochlą!

COOKING WITH JAPANESE GREEN TEA

Japonia pełną chochlą!

ポーランド観光

ポーランド観光, お菓子、料理のブログ

Japonia na co dzień

Japonia pełną chochlą!

Bento Boxy

Japonia pełną chochlą!

W poszukiwaniu Komachi

A great WordPress.com site

kocham bento

Japonia pełną chochlą!

Japonia pełną chochlą!

Japońskie inspiracje

Japonia pełną chochlą!

Bento po polsku

Japonia pełną chochlą!

Upajam się Japonią

Japonia pełną chochlą!

Just Sushi

Japonia pełną chochlą!

Japan Blog - Tokyo Osaka Nagoya Kyoto

Japonia pełną chochlą!

Z uśmiechem przez Japonię

Japonia pełną chochlą!